Technologický postup při malování kopie obrazu olejovými barvami (obrazy do bytu, dárky, blog.cz )

30. června 2007 v 12:36 |  sv. Řehoř - kopie obrazu - olejové barvy - prodej obrazů do bytu - obrazy na zeď - blog.cz
Jako svou diplomovou práci jsem zpracovával kopii barokního obrazu. Podobizna sv. Řehoře Velikého od Ignáce Viktorína Raaba se díky své technické střídmosti stala velmi vhodnou předlohou pro mou práci.
Bolusový podklad přibarvený temperou na plátně.
Podkresba provedená silně ředěnou umbrou přírodní - v pravém horním rohu se kříží dvě pomocné linie podkresby.
Tónovaná podmalba knihy, rukávu, límce, pláště a pozadí - záměrně jsem si již zezačátku podmaloval tmavé pozadí, učinil jsem tak, abych si usnadnil barevnou orientaci a lépe vnímal barvy důležitých partií v kontextu s jejich okolím. Posloupnost podmalovávání jednotlivých částí jsem určil podle toho, jak se vzájemně překrývají.
Dokončená podmalba holubice, světla okolo ní, knihy, brku, závěsu v pozadí, čapky, límce pláště. Plášť je již vymalován polokrycími až transparentními vrstvami. První z lazur na světle kolem holubice.
Přemalby a polokrycí vrstvy přes holubici a světlo okolo ní, podmalba klopy, přemalba části rukávu, na zbytku obrazu pak podmalba, první z polokrycích vrstev knihy. Podmalba obličeje, vlasů a rukou.
Přemalba pláště a čapky, malba jejich lemů, přemalba rukávu, malba krajky, lazura přes stránky knihy, první vrstva lazury na obličeji a hřbetu ruky. Polokrycí až transparentní přemalba stínu vpravo pod světlem. Tu jsem zvolil kvůli příliš lesklé lazuře. Tímto nánosem se mi povedlo snížit lesk a barevně se více přiblížit předloze.
Malba brku. Tmavé lazury ve tváři. Lazury na lemu pláště, čapky a rukávu. Lazury v obličeji, kromě stínů i růžové pleťové tóny a červeň rtů. Krycí přemalba závěsu za Řehořem. Kalná lazura na stránkách knihy, mající za úkol zchladit příliš teplou barvu stránek. Na zadním listě je patrný rozdíl mezi lazurovanou plochou a plochou malby. Od této chvíle jsem započal míchat lazury pouze ze lněného oleje a terpentýnu.
Kalná lazura na pleťových barvách. Tuto lazuru jsem zvolil, abych se vyrovnal s přílišnou zářivostí pigmentů nových barev. Přepnutí na nový rám.
Práce v lehkých lazurách jen k doladění koloritu celku vzhledem k jednotlivým partiím. Uklidnění atmosféry v pozadí, která se noří do vícevrstvých lazur. Retuše a změkčení barevných přechodů mezi jednotlivými plochami.
Děkuji portálu blog.cz za možnost mé prezentace.
- obrazy -
- dárky -
- barvy -
Mé další stránky:
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Milan Smetana Milan Smetana | 5. dubna 2008 v 13:34 | Reagovat

Komentáře jsou otevřeny.

2 Malby Malby | Web | 8. září 2008 v 10:17 | Reagovat

Výborné stránky !!

3 apopi apopi | E-mail | 24. května 2009 v 20:03 | Reagovat

Hodně dobrý-super

4 Jan Novák Jan Novák | 17. prosince 2009 v 0:09 | Reagovat

Díky za článek. Btw. Je pro olejové barvy lepší mít podklad tmavší a pak domalovávat světlejší tóny nebo naopak?

5 Mgr. Milan Smetana Mgr. Milan Smetana | 27. září 2010 v 21:08 | Reagovat

to Jan Novák: To záleží na záměru výtvarníka. V baroku to tak dělali. Mně osobně to také vyhovuje, ale je to v podstatě úplně jedno.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama